Popękane ciastka czekoladowe

18:57


Dawno nie jadłam tak dobrych ciastek, a biorąc pod uwagę czas, są naprawdę ekspresowe i składniki, które zawsze mam w domu, to są fantastyczne. Kruche, nie za słodkie, doskonałe dla czekoladożerców, z dużą dawką kakao (dla uzupełnienia niedoborów magnezu oczywiście). Przepis znaleziony na blogu Twoje&Moje. Polecam!


Ciasteczka czekoladowe (ok. 20 szt)
  • 160g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20g gorzkiego kakao
  • 130g miękkiego masła
  • 70g cukru

Mąkę wymieszać z proszkiem i kakao.

Masło utrzeć w misce z cukrem na jasną masę, następnie cały czas miksując dosypywać mąkę z kakao, aż składniki dokładnie się połączą a masa będzie miała jednolity kolor.
 
Z ciasta formować kulki o wadze ok. 18g i spłaszczać na grubość ok. 5 mm. Układać na przygotowanej blasze w odstępach ok. 3 cm (ciastka lekko urosną podczas pieczenia).
 
Piec ok. 15 minut w temp. 170 stopni.
 
Po upieczeniu zostawić na blasze do wystygnięcia.

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Cudowne. Aż chce się schrupać jedno. Albo dwa...
    W życiu nie spasuję z tym pieczeniem, nie przy takich pokusach.

    A długo wytrzymują w puszce? Bo może tak po jednym, do herbatki...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Usagi: Jak dlugo wytrzymuja jeszcze nie wiem, pewnie wytrzymaja do jutra, bo zabieram je do pracy, dla tych co nie pieka ;) bede miec mniejsze wyrzuty sumienia i wspoludzial kolegow z pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki fajny blog i ile pyszności na nim. Zachwycił mnie foccaciowy wieniec. Czekoladowe słodkości to coś czemu nie odmawiam, a więc ciasteczka do wypróbowania. Pozdrawiam serdecznie i będę tu często zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od razu jakoś związałam je ze smakiem petitków Lu Go! z kakao.
    Ale i tak myślę, że są o stokroć smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliiiiczne! RObię czasem podobne, najbardzije smakują mi z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Już wiem, że u mnie znikną jeszcze ciepłe.
    Zdjęcia przepiękne!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smacznie wygládajá, bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie wyglądają i pewnie takie są, tylko pytanie: dlaczego nie zostałem zaproszony na osobistą degustację?!

    OdpowiedzUsuń