Pierogi z mąki orkiszowej

15:06

Długo mnie tu nie było, mało gotowałam, przeprowadzka temu z pewnością nie sprzyjała. Pierwszy naprawdę wolny weekend więc gotujemy pierogi! Mąkę zwykłą zastąpiłam orkiszową, do każdego włożyłam kawałek sera pleśniowego lub ostrego żółtego (przywiezionego z wycieczki do Szwecji) i pierogi nabrały zupełnie innego smaku. Polecam!


Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1 szklanka wody 
  • pół łyżeczki soli 
Składniki na farsz:
  • 600 g szpinaku (użyłam mrożonego, w liściach)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek sera pleśniowego i ostrego żółtego
Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić w niej wgłębienie, dodać sól i dodając wodę wyrabiać ciasto, zagarniając mąkę do środka wgłębienia. Należy dodać tyle wody do ciasta, aby było miękkie i łatwo dało się wyrabiać. W razie konieczności ręce i ciasto oprószać mąką. Odstawić ciasto na 15 minut, żeby odpoczęło.

W międzyczasie jak ciasto odpoczywa przygotować farsz. Pokroić i podsmażyć cebulę, dodać do niej szpinak i dusić do odparowania nadmiaru wody. Doprawić solą, pieprzem i dodać czosnek.

Ciasto rozwałkować, lekko podsypując mąką, na grubość około 2mm. Wycinać z ciasta szklanką krążki. Nakładać farsz, łyżeczkę szpinaku i kawałek sera, zlepić brzegi.

Gotować w osolonej wodzie (około 2 minut od wypłynięcia) lub na parze (10 minut).

Smacznego!

You Might Also Like

7 komentarze

  1. ależ mam ochotę na pierogi... nawet obojętne z jakiej mąki i z jakim nadzieniem...ale mi ochoty narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogi intrygujące, ale ten ostry ser ze Szwecji... uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. pierogi z mąki orkiszowej... ciekawe, baardzo ciekawe. ale mimo wszystko, tak jak stwierdziła myniolinka, uwielbiam je, z każdego rodzaju mąki. chociaż takich jak Twoje jeszcze nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. A i wyglądają niezwykle kusząco. Ja sobie obiecuje pierogi od kilku tygodni, i nigdy mi sił, czasu lub motywacji nie starcza :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ser ze Szwecji :) wspomnienia odżyły :) dobrze, że znów gotujesz :*

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacja! chętnie dopiszę do "ulubionych"

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam takie jedno pytanie odnośnie pierogów z mąki orkiszowej czy nie ma przeciwskazań do zamrażania takich pierogów? Będę wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń