Tarta ze szpinakiem

15:23

W moim zamrażalniku zawsze znajduje się zapas szpinaku, bo ochota na niego może przyjść niespodziewanie ;) Dziś proponuję tartę ze szpinakiem i ricottą. Smaczna i prosta potrawa, ricotta dobrze smakuje ze szpinakiem, zarówno na ciepło jak i na zimno. Z pewnością najlepsza byłaby ze świeżym szpinakiem, ale mrożony też się sprawdza. 


Składniki
Ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 150 g masła
  • 1 łyżeczka soli
Farsz:
  • 500 g mrożonego szpinaku
  • 250 g ricotty
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Mąkę i zimne masło posiekać nożem na stolnicy, dodać jajko i zagnieść gładkie ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na 30 minut.

Następnie rozwałkować lub wylepić ciastem formę do tart o średnicy 26-28 cm. Schłodzić ok 20 minut w lodówce. W tym czasie rozgrzać piekarnik do 190 stopni. Podpiec około 25 minut. 

W czasie kiedy chłodzi się i podpieka ciasto przygotować farsz. Podsmażyć szpinak, doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową, a na końcu dodać ricottę, wymieszać. 

Masę wylewamy na podpieczony spód i pieczemy w 180 stopniach 35-40 min. 

You Might Also Like

5 komentarze

  1. jaka kusząca kolorami i smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakże żałuję, że nie mam w zamrażalników zapasów szpinaku, jak Ty.
    Taka mnie na niego ogromna ochota naszła po zobaczeniu tej tarty! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, po obejrzeniu tej tarty ze zdjęcia, mnie też naszła ochota na szpinak ;) Na szczęście mam w lodówce zapasik świeżego szpinaku, więc moja nagle odkryta potrzeba może zostać zaspokojona :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. i w mojej zamrażarce zapas szpinaku.. pora na tartę.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smacznie, sama dziś taką robię :)

    OdpowiedzUsuń