Piernik

11:43

Pyszny, aromatyczny piernik z przepisu Siostry Anastazji. Piernik jest miękki, puszysty o głębokim, ciemnym kolorze. Ciasto jest niesamowicie łatwe w przygotowaniu i z pewnością wszystkim się uda. Przepis znaleziony na blogu Moje Ekspresje Kulinarne. W przepisie wprowadziłam małe zmiany, dodałam polewę czekoladową i zmniejszyłam ilość cukru.


Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki cukru (dałam szklankę)
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 20 dag płynnego miodu
  • 1 szklanki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 20 dag margaryny (dałam masło)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • przyprawa do piernika (dałam 3 płaskie łyżki)
  • 1 łyżka kakao
Margarynę ucierać z cukrem, dodając żółtka, miód, wodę, śmietanę, mąkę zmieszaną z sodą, kakao i przyprawą do piernika.

Z białek ubić pianę i delikatnie za pomocą łopatki wymieszać z ciastem.

Włożyć do foremki.

Piec w 150 -160 stopniach przez około 40 -60 minut.

Smacznego!

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Cudowny ci wyszedl ;) I ten kolor i miazsz ..i nie wspomne nawet o polewie ;-)
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  2. piernik to moje ulubione ciasto świąteczne. szczególnie kiedy jest odpowiednio wilgotny, przekładany powidłami i oblany czekoladą... ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam, że ja tak nie na temat...talerz mnie po prostu zmiażdżył...jak ja kocham taką zastawę... <33

    A o pierniku to nie ma co dużo...hmm, pierniczyć :P Bo każdy pyszny, a w adwencie to już smakuje wyjątkowo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny piernik. I pięknie podany. Musiał wspaniale pachnieć podczas pieczenia.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń