Placek drożdżowy ze śliwkami

18:12

Między kolejnymi rozdziałami książki wyrosło pyszne, puchate ciasto drożdżowe ze śliwkami. Duża ilość brązowego cukru na wierzchu i mamy wspaniałą chrupiącą skórkę. Ciasto wyrabia się przyjemnie, ja użyłam miksera i jak zawsze masło dodałam na końcu. Ciasto jest puszyste i cudownie wyrasta. Przepis ze strony Kwestii Smaku. Polecam!



Składniki:



  • 7 g (1 saszetka) suchych drożdży instant
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 350 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 60 g cukru
  • 3 duże jajka (w temperaturze pokojowej)
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g ciemnej czekolady, pokrojonej na kawałeczki (ja nie dodawałam czekolady - cookingmarta)

  • około 350 g śliwek, wypestkowanych i pokrojonych na 3 cm kawałki
  • brązowy cukier do posypania

Przygotowanie:

  • Drożdze, mąkę przesiać do miski, dodać sól, mleko, cukier, roztrzepane jajka i masło. Wyrabiać przez 10 - 15 minut, lub do czasu aż ciasto będzie gładkie, elastyczne i będzie odchodziło od ręki (można wyrabiać mikserem za pomocą haka do ciasta drożdżowego).
  • Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 60 minut, do czasu aż podwoi swoją objętość. Uderzyć pięścią w wyrośnięte ciasto i powyrabiać je jeszcze przez 3 - 5 minut. Na koniec dodać czekoladę i delikatnie wmieszać ją w ciasto.
  • Wyłożyć je do prostokątnej formy 22 x 26 cm formy posmarowanej masłem, na wierzch ułożyć śliwki. Przykryć ściereczką i odstawić na 45 - 60 minut do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
  • Wierzch ciasta posypać brązowym cukrem i wstawić do piekarnika. Piec przez 25 minut na złoty kolor. 

You Might Also Like

0 komentarze