Trufle daktylowe

12:36

Pyszne trufle, mocno orzechowe i niezwykle czekoladowe. Proste do przygotowania, a efekt wart odrobiny wybrudzenia rąk ;) Trufle są słodkie dzięki daktylom, więc nie dodajemy już żadnego cukru. Ja użyłam migdałów i orzechów włoskich w proporcjach pół na pół. Przepis Olgi. Polecam!


Składniki:
  • 300 g daktyli suszonych
  • 2 pomarańcze
  • 120 ml migdałów
  • 120 ml kakao
  • 1 czekolada gorzka
  • + kakao do obtaczania

Przygotowanie:

1. Daktyle kroję na mniejsze kawałki. Wyciskam sok z pomarańczy i wyjmuję cały miąższ. Daktyle i pomarańcze przekładam do garnka, przykrywam pokrywką i wstawiam na gaz. Powinny gotować się, aż do odparowania całego soku i zgęstnienia masy. Zajmuje to około 10-15 minut. Trzeba mieszać, żeby się nie przypaliły.
2. Migdały wkładam wkładam do blendera MaxoMixx Bosch i miksuję kilkanaście sekund. Przekładam do miski.
3. Do pojemnika z nożem wkładam ugotowane daktyle z sokiem pomarańczowym i miksuję na gładką masę.
4. W misce łączę gorącą masę daktylową z rozdrobnionymi migdałami, pokruszoną czekoladą, kakao i zapachem migdałowym. Przekładam do miski i wstawiam do lodówki aby masa zgęstniała.
5. Ze schłodzonej masy formuję w dłoniach kuleczki i obtaczam w kakao. Trufle trzymam w lodówce w szczelnym pojemniku.


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Trufle od początku mi się spodobały, więc postanowiłam je zrobić. Wyszły pyszne! Pozwoliłam sobie wstawić przepis na nie na mojego bloga, który dla mnie również jest moją własną książką kucharską :) zapraszam do mnie : http://zjadlbysto.blogspot.com/
    U Ciebie wiele smakowitych przekąsek. Na pewno coś jeszcze mnie skusi.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam! Pyyyysze! Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń